IMG_9124Buenos Aires

• Tagged , , , , Leave a comment
  • 31/03/2016
  • De zaterdag na onze aankomst, worden we pas om een uur of 13.00u wakker. We doen rustig aan en eten s’avonds in het in de Lonely Planet aangeprezen restaurant Desnivel, gewoon in onze straat Defensa! De ‘bife de lomo’ is ongelooflijk lekker en mals en de rode Norton Malbec-wijn smaakt ook heerlijk! De helft van […]

IMG_2213De langste dag

• Tagged , , 2 Comments
  • 20/03/2016
  • Vrijdag 26 februari 2016 gaat de geschiedenis in als de langste dag van ons leven! Om 15.00 uur nemen we, na een rustige ‘inpakochtend’, afscheid van Johanna. De vlucht naar Buenos Aires, die om 19.20 uur vertrekt, zal ongeveer 11 uur en drie kwartier duren, maar toch komen we dan om 15.00 uur op dezelfde […]

• Tagged , Leave a comment
  • Na een voordelige en voorspoedige vlucht met China Airlines, klinkt om 8.00 uur een grappig ‘Chinglish’ door de luidsprekers om aan te kondigen dat we zijn geland op Auckland. Het is gelukkig gelukt met de huurauto, dus nadat we de bagage hebben verzameld, worden we buiten opgepikt door een busje van het Ezi-verhuurbedrijf dat ons […]

imageEen avond bij Marise in Christchurch

• Tagged , Leave a comment
  • Om een uur of drie rijden we de oprit op van het huisje dat we voor vannacht op het nippertje nog hebben kunnen huren. Zoals afgesproken met de eigenaresse, vinden we de sleutel in de gele fruitmand op de buitentafel. Het witte, houten huisje ziet er erg mooi, gezellig en schoon uit. Op het barretje […]

IMG_0345Daar buiten loopt een…

• Tagged , , 1 Comment
  • 08/03/2016
  • Als ik na ons muesli-ontbijt voor het keukenraam de kommetjes afwas, kijk ik naar de schapen, die even verderop in hun wei staan. Het is net of ze je echt aan staan te kijken met hun starende, groengrijze ogen. Erg grappig. We zijn hier helemaal omgeven door schapenweiden en het land van Keith en Kaye […]

IMG_8682Bij Keith en Kaye in Kurow

• Tagged , , Leave a comment
  • 04/03/2016
  • Kurow ligt in de Waitaki Vallei, ongeveer een uurtje rijden van Twizel, richting het zuidoosten. Gelukkig hoeven we niet al te vroeg uit ons huisje en kunnen we rustig aan doen. We vertrekken pas na de lunch. Vanuit het kleine plaatsje Kurow, waar Ritchie mcCaw, de captain van All Blacks – het enorm populaire nationale […]

IMG_8375Twinkel twinkel Twizel

• 03/03/2016
  • Het woeste, kale berggebied rond Twizel, vervulde de rol van Gondor in de Lord of the Ring-films. In de winter kun je hier in de buurt skiën. Verder is dit dorpje een mooie uitvalsbasis voor bezoeken aan Mt Cook en Lake Tekapu én het is wereldwijd bekend als één van de beste plekken ter wereld […]

IMG_8321Goudmijnstadjes en gletsjers

• Tagged , Leave a comment
  • Vanuit St. Arnaud, waar ik tijdens het ‘klaarmaken’ van ons muesli-ontbijt nog kennis maak met twee Israëlische reizigsters, die Colombia ten zeerste aanraden, rijden we richting Greymouth, waar je in de buurt kunt raften op de Buller River. Onderweg zien we echter dat de rivier op dit moment meer geschikt is om te kanoën, want […]