IMG_4316Gearriveerd in Ho Chi Minh Stad

• Tagged 2 Comments
  • 29/10/2015
  • Na de zoveelste beveilingscheck en het ophalen de bagage, moesten we onze ingevulde visa-aanvragen, compleet met pasfoto, de paspoorten en 45 US Dollar p.p., inleveren bij een balie. Vervolgens konden we bij een aantal andere toeristen plaatsnemen, totdat we werden opgeroepen en de paspoorten met Vietnamvisa voor 30 dagen konden ophalen. Daarmee konden we door […]

IMG_4302Naar Vietnam!

• Leave a comment
  • Op 14 oktober trokken we om 7.15 uur de deur in Osaka achter ons dicht om naar hetzelfde metrostation te gaan als waar we de avond ervoor waren en waar we toen alvast treinkaartjes hadden gereserveerd, zodat we zeker waren van zitplaatsen in de Express trein naar Kansai Airport. We waren blij dat we dat […]

• Tagged Leave a comment
  • Omdat Osaka heel dicht naast Kyoto ligt, konden we daar gewoon met de metro op onze oplaadbare Suica-kaartjes, die we in Tokyo hadden gekocht, naar toe. Toen we de sleutel van ons mooie huisje weer in het sleutelkluisje aan onze deur hingen, schoof het oude, nieuwsgierige overbuurmannetje zijn ondoorzichtige raam weer open om te zien […]

• 28/10/2015
  • Kyoto roept bij mij altijd associaties op met het boek Dagboek van een Geisha van Arthur Golden (en daardoor met Yvo van wie ik het boek las bij hem in San Francisco tijdens onze eerste wereldreis.) Dat boek speelt zich daar namelijk af en sindsdien wilde ik er graag eens heen. Dinsdag 6 oktober was […]

IMG_3843Tokyo (deel 2)

• Tagged 3 Comments
  • 17/10/2015
  • De Japanse zakenman Matsuka woonde aan het begin van de twintigste eeuw een tijd in Europa, waar hij vele kunstwerken kocht van Franse, Belgische en Nederlandse kunstenaars. Hij hield vooral van de impressionisten én hij heeft veel beelden van Rodin weten te bemachtigen, waaronder ‘De Denker’! Na zijn dood liet Matsuka zijn verzameling na aan […]

Tokyo (deel 1)

• Tagged 3 Comments
  • 13/10/2015
  • Tokyo is een interessante en erg plezierige stad om te vertoeven. Het is er schoon, modern en goed georganiseerd. Dat merkten we op het vliegveld natuurlijk gelijk al, toen we bij de douane zo netjes in de rij moesten staan. Dat doen de mensen bij de metro ook. Er zijn vakken gemaakt waar je netjes […]

image2Vlucht en aankomst in Tokio

• Tagged 6 Comments
  • 02/10/2015
  • We hadden onze vlucht van Johannesburg, via Abu Dhabi, geboekt bij Etihad Airlines en het eerste deel van de vlucht werd verzorgd voor South Africa Airlines. Toen we het vliegtuig inkwamen, konden we ons geluk niet op toen we zagen waar we zaten! Namelijk op de voorste rij op de vier middelste stoelen, net achter […]

Laatste dagen in Afrika

• Tagged Leave a comment
  • Na een luxe ontbijt in het restaurant rijden we over de Trans Kgadigadi Highway richting Johannesburg. Bij de Mamuno Borderpost komen we Botswana weer binnen. Er komt maar geen einde aan de weg waarlangs je vrijwel geen plaatsjes of benzinepompen tegenkomt. Ook geen campings! Als we net voordat het donker wordt toch een bordje met […]

IMG_3597Verrassing voor Simon in Swakopmund

• Tagged , , Leave a comment
  • We hadden nu de kortste weg richting Windhoek kunnen nemen, aangezien we over 5 dagen in Johannesburg moesten zijn om op de 16de de auto in te leveren en de 17de onze vlucht naar Tokio te halen, maar de kinderen en Frank hadden er nog wel wat lange reisdagen voor over om ook nog naar […]

• Tagged Leave a comment
  • De volgende dag reden we naar Etosha National Park. Het eerste stuk van de weg ging weer langs rieten hutjes, wit zand, groepjes mensen op de grond onder een boom in de schaduw, overstekende ezeltjes en kraampjes langs de weg met brandhout, potten, houten dieren en mobiles van takjes. Vanaf Grootfontein richting Tsumeb kom je […]